04 april, 2007

Død og fødsel går hånd i hånd

Geranium 'Kashmir Green' døde for meg i vinter. Noe som er litt snodig for den var plantet i et opphøyd bed. Altså godt drenert. Men, men, død er død.

Når jeg ser på dette bildet er jeg ikke lenger sikker på hvorfor jeg tok meg bryet med å bestille den fra Nederland i det hele tatt (typisk tegn på sorgreaksjon ...)

Det er fint å få litt erfaring også. Med tanke på hvor greit det har gått med andre planter som jeg ble advart mot (for eksempel G. x oxonianum og G. lambertii) så har jeg endel kreditt å gå på.

I går fikk jeg sådd de storkenebbfrøene jeg fikk fra Marianne i Danmark. Noen frøposer var det noen få frø i, i andre mengder, men jeg valgte likevel å så alt.

Og så var jeg så heldig at jeg kom over fire blå soppbakker ved en container i går. De skulle sikkert bare kastes, så jeg tok dem, jeg. Nå er det jo ikke noe problem å få gratis på butikken, men når de bare lå der ... Det er så mye lettere å frakte frøbegere rundt i dem for de står så stødig. Og så er de lette å gi bort ting i også.

3 Kommentarer:

Anonym skrev ...

Åhh alltid tråkigt när någon geranium inte överlever vintern! Har du fler som dött? Jag var så orolig för mina eftersom hösten och början av vintern var så blöt. Nu har i alla fall de flesta kommit upp även om det finns några som jag fortfarande väntar på...

Glad Påsk!

Pinneguri skrev ...

Så omtenktsomt av deg, Karin A ü

Ja, det samme problemet har vi hatt her, det var en veldig våt begynnelse på vinteren, og annet har dødd for meg. Men det ser veldig bra ut så langt når det gjelder storkenebbene.
Det er kanskje litt tidlig å ha invertering?

God påske til deg også :D

Anonym skrev ...

Min 'Kasmir Pink', også fra Nederland-omporten, ser også ut til å ha tatt kvelden. Så kanskje de ikke er så greie å ha med å gjøre?