27 april, 2007

Ikke blomstring, men farger likevel

Marianne i Danmark kan allerede skryte av sin første blomstrend G. phaeum. Det kan ikke jeg. Verken brunstorkenebb eller andre storker blomstrer her ennå. Men som jeg har prøvd å vise denne våren så betyr ikke det at det ikke er farger i hagen min.

Her er bladverket til G. 'Elisabeth Ann', en av de virkelig vakre plantene i hagen. Den blomstrer ikke særlig lenge, og da sammen med en mengde andre planter som gjør at den forsvinner litt. Men det røde bladverket gjør den til en stor plante likevel.



Her har jeg lagt den sammen med bladverket til en limefarget storkenebb (som jeg prøver å finne navn på, men som syntes å være litt vanskelig. Jeg skal komme tilbake til det i løpet av sesongen).

2 Kommentarer:

Supernøtt skrev ...

Jeg er veldig glad i rødt bladverk, og det er, som du sier, ikke så farlig med selve blomsterene.

Denne limefargede som du ikke finner navn på, er det fordi den er en helt ny art som trenger å døpes?

Pinneguri skrev ...

På denne vil det komme lavendelblå blomster etter hvert. Det er en utrolig kombinasjon :D

Nei da, den ukjente er det bare fordi jeg ikke husker hvilken det er.