11 mars, 2007

Flere storkenebb er på vei opp

I regn og blæst vokser det det så det knaker på parsellen min for tida. Det begynte i februar, men fortsetter godt nå i midten av mars.
Det vakre bladverket til 'Katherine Adele' skiller seg ut. Fra i fjor husker jeg den planta som en veldig god blomstrer, den blomstret virkelig hele sesongen.


Særlig "Nautesund" har vokst og blitt en stor tue allerede.

Og så er det gledelig at det er liv i Geranium lambertii 'Swansdown'. Det er litt tidlig i sesongen så det kan fortsatt gå galt i betydningen ekstremvær, men den har i hvert fall overlevd så langt, og da er det håp.
Jeg vil ikke foreta meg noe ekstraordinært for at det skal sikres fram til sommer og blomstring, denne skal overleve under normale forhold og hvis ikke så er den ikke hageverdig.

PS: Den oppmerksomme leser vil se jeg har skrevet feil på to av bildene. Sier som Hernes, det er for å se om dere følger med ;)

1 kommentar:

Karin skrev ...

Visst är det härligt att Geraniumen är på väg upp även om man kännser lite oro över de som är känsliga. Katherine Adele är verkligen en trevlig sort men de andra två har jag inte!

Känner du till Coen Jensen från Holland? Han har många spännande Geranium till försäljning!