09 juni, 2007

Another day in Paradise: Planter ut og inn

Jeg fikk planter av Karin i posten i går, og siden planen var å reise på tur i helga (pga av sykdom i familien må det utsettes) så måtte jeg få de i jorda i dag. Så jeg var en tur innom parsellen. Ikke på dagen, det er for varmt for meg, men på kvelden noen timer.
Storkenebbene fra Sverige ble plantet i potter, vannet godt og satt skyggefullt.

En naboparsellist stakk innom, og siden hun ble så imponert over alle storknebbene mine så gravde jeg opp en 'Philippe Vapelle' og G. phaeum variegatum til henne. Mer skal det ikke til for å klø oss samlere på ryggen ;)

Og så var jeg rundt på parsellområdet og lette etter andres storkenebber. Bildet over er fra Elisas parsell. Det ligner en "Nautesund", jeg får spørre henne ved anledning. Uansett var det en storvokst og riktblomstrende plante hun hadde.

0 Kommentarer: