10 mai, 2007

Overraskelse

Jeg går på parsellen neste daglig nå for å se etter de første blomstene på storkenebbene mine, men selv om mye står i knopp er det ingen blomst ennå.

Men på tur i går oppdaget jeg denne lille krabaten. Den minner mest om en blodstorkenebb (G. sanguineum) i bladformen, men siden jeg ikke har en eneste blodstorkenebb må den a) ha kommet susende fra en annen parsell, eller b) fulgt med andre planter fra en annens hage. Noen som kjenner den igjen?

Eller kan det være mulighet c), at jeg har sådd noen, frøene har ikke spirt og så har jeg kasta ut jorda?

Jeg vet ikke hva dette er. Jeg følger med videre, og håper - men tviler på - at planta vil beholde sin vakre rødfarge.

2 Kommentarer:

Anonym skrev ...

åhh, vilken fantastisk färg! Ta väl hand om den. :) Här blommar ett antal geranium redan - det är ett väldigt tidigt år i år...

Supernøtt skrev ...

Herlig med røde blader :-) Jeg fikk plutselig rosa valmuer, uten å ha plantet dem selv. Naturen liker å ha sine mysterier...