12 mai, 2007

Nautesund planteutsalg

Selv med ferje brukte vi ikke mer enn 50 minutter fra Åsane utenfor Bergen til Nautesund planteutsalg i dag. Og vi, det var fem plantegale damer og én mann.
Nautesund planteutsalg er der min Geranium "Nautesund" kommer fra. Den syntes i bildet her som en stor, grønn tue.
Også i dag kom jeg hjem med en navnløs. Selv om jeg ikke har klart å finne navnet på den som inntil videre heter "Nautesund" så skulle jeg få enda en sjanse. Det syntes jeg var svært generøst.
I tillegg kjøpte jeg en 'Jolly Bee'. Den er umulig å skille fra 'Rozanne', som jeg tidligere har prøvd og ikke fått til.


I veksthuset til Håkon Vangsnes fant jeg denne kassa med frøformerte storkenebb. Helt røde og mistenkelig like mine mystiske rødblada planter. Det sto G. pratense på dem, og Vangsnes mente det kunne være 'Midnight Reiter' eller noe i den gata.
Det blir spennende å se. Både hans rødblada og min.

8 Kommentarer:

Anonym skrev ...

Åh så spännande med nya plantor! G. Nautesund är bara så fin och de mörkbladiga är också läckra. Jag var och köpte plantor i fredags och två geranium fick följa med hem, fast det var sorter jag hade sedan tidigare.

Skulle vara kul med en lite swap, om jag har något som intresserar dig!? :)

Pinneguri skrev ...

Jeg trodde ikke du likte de mørkbladede, jeg, Karin?

Men ellers elsker jeg bytting :)

Jeg er egentlig på jakt etter noen G. clarkei, har du noen av dem? Jeg har ikke en eneste av dem, og de har jo egentlig et veldig vakkert bladverk. Eller har du noe annet du vil bytte med?

Og så må du bare si hva du har lyst på, her hos meg :)

Anonym skrev ...

Jodå, jag gillar allt de mörkbladiga med! =) Jag har en G. clarkei men jag vet ännu inte vilken sort det är (har ej blommat). Kan säkert ta en bit av den. Kolla i mitt album om jag har något annat som intresserar dig: |www.alltomtradgard.se/forum/user_album.php?userid=7320&albumid=12066|
Har en del andra också så du får säga om det är något mer du är speciellt intresserad av.

Anonym skrev ...

Hur gör du en länk klickbar? Hälften försvann visst så jag testar igen:
http://www.alltomtradgard.se/forum/user_album.php?userid=7320&albumid=12066

Anonym skrev ...

http://www.alltomtradgard.se/forum/user_album.php?userid=
7320&albumid=12066

tredje gången gillt?

Pinneguri skrev ...

Du hadde mange spennende i albumet ditt, du :) Og mange jeg ikke har. Jeg likte veldig godt G. maculatum 'Spring Purple', 'Conny Broe' (er den frøekte?) og G. pratense 'Picotee'. Er dette noen du kunne ta en rotbit av i bytte?

Karin skrev ...

De två första tror jag är möjliga att dela men 'Picotee' är lite tanig ännu. Däremot kan jag gärna skicka med en fröplanta. Har ingen aning om den är fröäkta men det finns småplantor runt omkring. Maila mig om du vill: uteochinne@googlemail.com

Linda Lunda skrev ...

Härlig sida!!!
Linda